onsdag 20 januari 2016

Sista föräldralediga dagarna

Sista dagarna innan jag börjar jobba nu. Kan inte riktigt förstå att det är typ 1,5 vecka kvar bara.. Precis som när jag skulle jobba efter min föräldraledighet med Nils, så försöker jag verkligen att ta tillvara på de här sista dagarna. Mysigaste stunden på hela dagen är morgonen och frukosten. Vi tänder ljus och sitter och pratar om vad vi ska hitta på under dagen när vi äter. Alla är på gott humör och dessutom hungriga och äter därmed, himla bra.  


Det känns lite märkligt att lämna över stafettpinnen till Micke, jag har ju varit hemma så länge. Men jag tror att det kommer gå jättebra och att det är kul för pojkarna att få ha pappa hemma och göra roliga grejer med honom. När man inte är hemma hela tiden så tror jag att det är lättare att hitta på saker att göra, och Nils gillar att hitta på nya saker, särskilt med sin pappa. Sen är det bra att dela på föräldraledigheten, för det är inte bara en dans på rosor, och det kan vara bra att få se även det då jag tror att den öka förståelsen. 

2 kommentarer:

  1. Åh. Förstår att det är dubbelt. Nya jobbet blir nog jättebra tror och hoppas jag och det blir garanterat både bra och nyttigt för Micke att vara hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror också att det kommer att bli bra :)

      Radera