torsdag 7 januari 2016

Snö och kyla och vardag igen efter julen

Även vi i Skåne har fått snö och kyla. Det är visserligen inte lika kallt som i resten av Sverige (tack och lov), vi har – 5 grader, vilket jag tycker är helt lagom. Det bästa med att de är ett par minusgrader är att snön på ligga kvar på backen utan att slaska bort. Nu är det inte direkt mycket snö, men ändå, det lilla som ligger gör allt ljusare och det är så fint att titta ut genom fönstrena. När man inte är bortskämd med snö får man passa på när det ligger lite grann, så Nils har varit och åkt pulka ett par gånger med Micke, det är knappt så att det har gått eftersom det är så lite snö, men skam den som ger sig.

Hehehe, som sagt: lite snö, men betoning på lite :) 


Idag började Mikael jobba igen efter sin julledighet och Nils är tillbaka på förskolan, så det är bara Olle och jag hemma idag. Det kändes ganska ensamt när Olle och jag vaknade själva i sängen, men det är ganska skönt att vara vi två också.

Vitt ute. När jag sitter och tittar ut genom fönstret just nu ser jag att det börjat att snöa så smått - mysigt!

Så fort januari börjar tycker jag alltid att allt känns så nytt och fräscht och ljust. Jag städade bort alla julgrejer redan på nyårsdagen och lika mysigt som det är att ställa fram dem i december, lika skönt att är det plocka bort dem efter nyår.

1 kommentar:

  1. Göteborg har haft riktigt svinkallt (-15 en dag!) men ingen snö förrän igår kväll. Det snöar fortfarande och allt känns ljusare och mysigare.

    SvaraRadera