måndag 25 januari 2016

En bra helg

En sån himla bra helg vi har haft! Olle och jag var själva på fredag då Nils var på föris, så vi slappade mest hela dagen. Han låg och sov flera timmar i mitt knä och det var såå mysigt! På kvällen var Sara och jag ute och åt och drack ett par drinkar. Det var första gången sedan Olle föddes som jag var ute helt själv, utan ett endaste barn och utan Micke, bara jag själv, och det var sååå skönt! Sara och jag åt indiskt på min favoritrestaurang och sedan gick vi vidare och drack fantastiska drinkar och pratade och hade jätteskoj. Jag var i säng vid 01 och sov som en prinsessa. 

På lördagen var jag lite seg och trött (inte bakis alltså, mest bara trött efter få sovtimmar) så vi var hemma på dagen. På eftermiddagen kom Elin & co hit och Nils och Elvin lekte. På kvällen beställde vi thaimat och åt tillsammans. Nils och Elvin hade eget barnbord och vi andra kunde äta i hyfsad lugn och ro. Senare på kvällen satte vi på Frost till killarna och så spelade vi vuxna spel, det blev en ganska kort spelrunda då killarna var trötta och klockan mycket så de hade kort stubin vilket genererade att det blev bråk om det mesta.

Igår tränade Sara och jag på morgonen och sedan kom Elin och Elvin och hämtade Nils och mig och så åkte vi in till stan och gick på bio. Vi såg Alfons. Efteråt gick vi på kondis och åt semla. Det gick sådär; både Nils och Elvin hade alldeles för mycket spring i benen så vi satt i typ 10 sekunder sedan var de överallt på stället och vi fick skämmas för de var högljudda och var precis överallt där de inte skulle vara och ingen av dem gjorde som vi sa. Så vi gick därifrån, hahaha.

Olle sover i mitt knä. Jag njöt verkligen av stunden, det var såå mysigt. 

Såååå goda Piña Colada med annans, granatäpple och rostad annans. 

På bio och ser Alfons.

Kondis och semla och två tre-åringar; en mindre lyckad kombination.

2 kommentarer:

  1. Härligt med både Olle-mys, egentid och Nils-tid. Synd bara att de var jobbiga, men man kan inte få allt.
    Kan inte fatta att du ska börja jobba....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaa, de var verkligen jobbiga..! De triggade varandra. Men så är det ju ibland :) Tur man kan skratta åt det efteråt :)

      Kan inte riktigt heller fatta att jag verkligen ska börja jobba, om typ fem dagar också ju.. Det känns dock BARA roligt, jag ser verkligen fram emot det!

      Radera