lördag 10 oktober 2015

Börja träna

I tisdags köpte jag, tillsammans med Sara från jobbet, träningskort på Friskis och Svettis. Jag är såå taggad på att börja komma igång med träning igen och få ordning på kroppen. Jag är riktigt otränad nu, har inte ens promenerat sedan i början på sommaren.. I tisdags var vi på cirkelfys och i torsdags var jag själv på yoga. Cirkelfysen var nog egentligen lite för tuff för mig då jag inte är tillräckligt stark i bål och mage än (trots att jag gjort alla steg i mammamage-appen), så jag vågade inte riktigt ta i och ändrade en del av övningarna där man använde sig av raka bukmuskeln. Yogan däremot, den var toppen, precis lagom för mig nu. Yoga är ju såklart jättetufft också, men där är det mer på ens egna villkor. Känns hur som helst jättekul att vara igång igen!



2 kommentarer:

  1. Hurra, vad duktig du är, heja dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer att ta det lugnt nu i början, och har inte så jättehöga förväntningar ännu, men det känns ändå skönt att vara igång igen.

      Radera