lördag 10 oktober 2015

Ensam-helg

Mikael är ju som sagt i Dublin, och Nils hos Marianne, så det är bara Olle och jag här hemma. Igår morse bjöd Marianne mig på frukostbuffé på Systrar och Bröder. Då hade jag 30 minuter innan vi kom dit pussat Micke hejdå för tre dagar, och precis när vi kommer in på Systrar och Bröder så står Micke där, hahaha! SÅ sjukt! Då började Daggens överraskningsresa just där, på cafét. På kvällen igår satt jag och sydde flera timmar, då jag äntligen fått tummen ur och köpt mig en symaskin. Olle sov sött i sin säng, och lät mig sedan sova ändå fram till 05 innan han väckte mig och ville äta. Så jag vaknade hyfsat uppvilad imorse.


Idag har jag haft en riktigt toppendag. Lugnt och skönt, som det ju blir då man bara har ett barn, men jag saknar Nils nåt enormt. Olle och jag mötte upp Elin på stan, och så gick vi och åt lunch och tog en kaffe. Olle är ganska "intensiv" just nu, för att uttrycka mig snällt, hehe. Han är i princip bara nöjd om jag bär runt på honom.. Men idag har han varit helt tvärtom. Suttit i vagnen och bara tittat sig omkring och lett med sina söta smile-gropar, sovit i vagnen (!!!) legat på soffan bredvid mig när vi drack kaffe, suttit i Elins knä (ännu fler utropstecken!!! Han som BARA accepterar att vara i min och Mickes famn) och varit allmänt go. Igår kväll var det som att något lossnade för honom, helt plötsligt rullade han runt på lekmatten från mage och rygg och tillbaka (han har ju rullat tidigare också, men inte på detta sätt) och han flyttade runt och tillslut var han utanför mattan och han sa inte ett knyst, han var så nöjd så! Kanske har det varit någon utvecklingsfas eller liknade som gjort att han varit så grinig, och nu har han kommit över den och kan "förflytta" sig själv lite grann vilket kanske är det han velat kunna hela tiden.


Tant Elin var poppis, riktigt poppis! 

Nu har Olle har precis somnat. Så jag sitter här framför datorn och letar efter träningskläder nu när jag börjat träna. Främst behöver jag träningsbyxor och tränings-Bh:ar. Om en stund ska jag lägga mig under täcket, bredvid Olle, med en stor kopp kaffe och några Delicatobollar (det absolut godaste som finns just nu om du frågar mig) och en mysig film. Känns lite extra lyxigt att ha så mycket egentid, dels alldeles själv (nu när Olle sover), men även att få umgås med bara Olle så länge, men jag saknar både Micke och Nils, så det blir härligt när de kommer hem igen båda två. 


2 kommentarer:

  1. Det är både nyttigt, skönt och jobbigt att sakna och längta. Men det låter som om ni har gjort en bra lösning av det hela.

    Och vad kul att Olle blivit mer rörlig. För Tim släppte det strax efter 6-månadersdagen. Nu är han verkligen överallt och så jobbig att jag nästan saknar när han låg still. Hehe.

    Kram och njut av dina delicatobollar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa, vet vad du menar med att han är överallt.. Tror att Olle kommer att bli som Tim :)
      Tack, jag njuter för fulla muggar :)

      Radera