tisdag 13 oktober 2015

Elemis Herbal Lavender Repair Mask

En av mina absoluta favoritmasker är Elemis Herbal Lavender Mask, som är en lermask, men som inte torkar och krackelerar som andra lermasker gör. Det gör att man inte känner sig sådär torr som man annars kan göra när man använder lermask. Det fina med just denna lermask är att den renar och läker tilltäppt och blemmig hud, men som sagt utan att torka ut huden. Jag tycker att den funkar utmärkt på stressad hud med hormonella finnar och plitor, liksom lite lugnande och dämpande, jag märker att de blir färre finnar och att de som redan finns försvinner snabbare. 

Jag lägger masken två dagar i veckan, och en av de gångerna peelar jag huden innan, för att maxa effekten av masken. Just nu använder jag Elemis Papaya Enzyme Peel.

Man kan även punktbehandla finnar över natten med denna lermas. Det har jag dock bara testat någon gång och inte direkt märkt någon skillnad, kanske för att jag redan använder den två gånger per vecka och tvättar då av den efter kanske 30-45 minuter). 

Elemis Herbal Lavender Repair Mask

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar