lördag 1 augusti 2015

Barnfritt (nästan)

Igår hade vi barnfritt, eller iallfall nästan. Nils sov hos Marianne, så Mikael och jag hade bara Olle hemma. Vilken enorm skillnad det är på att bara att ett barn, särskilt då Nils är galet trotsig nu och man lätt kan räkna de minuter per dygn som han är glad och allt är frid och fröjd.

Vi hade Elin och Hannes här igår kväll, även de hade fått barnvakt. Och det var nästan som att vi var barnfria som sagt, Olle gör ju inte så mycket väsen ifrån sig längre. Han satt sött i sin babysitter och tittade på oss, eller log och "pratade" när någon av oss gullade och pratade med honom.

Vi var som vanligt lite sena, så när Elin och Hannes kom var allt lite halvfärdigt, men det gjorde inte så mycket för alla fick "varsin uppgift" så det blev att vi lagade maten tillsammans och det tyckte jag var himla trivsamt. Maten åt vi i lugn och ro, vi kunde sitta ner hela måltiden och prata med varandra och man kunde "hålla tråden" till skillnad från när man har barnen med. Det är såklart mysig när barnen är med också, det har ju sin charm, men ibland är det skönt att bara få vara sig själv och inte tänka så mycket på någon annan..  Lite spel hann vi med också, varför spelar man inte spel oftare, det är ju riktigt roligt. Det blev en alldeles lagom kväll och vi kom i säng vid 00-tiden så jag kände mig helt utvilad då jag vaknade idag. Nu sitter jag här och kommer på mig själv med att sakna Nils,trotsiga jobbiga, lilla söta älskade Nils.

2 kommentarer:

  1. Visst känns det som barnfritt med bara en bebis! Hur var livet innan två barn? Och innan ett?
    Skönt med en mysig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är enorm skillnad :) Fattar verkligen inte hur man hade det förr, innan båda barnen..? ;)

      Radera