måndag 10 augusti 2015

Stranden

Början av denna sommaren var verkligen dålig vädermässigt och det kändes snarare som att det var höst än sommar. Förra veckan kom äntligen sommaren, det har sedan dess varit underbart varmt och soligt (men undantag för en kväll då det åskade och regnade). Vi var på stranden i Lomma tillsammans med Marianne i torsdags. Vi åkte dit på eftermiddagen, för att det inte skulle vara så varmt för Olles del, han och jag låg under parasollet och hade det gött medan de andra badade. Förr hade jag tyckt att det var hemskt att inte kunna sola och bli brun, då brände jag mig visserligen aldrig utan blev bara brun, på en gång. Nu, när jag bränner mig efter bara några minuter så vistas jag inte så gärna i solen, och skyddar mig alltid med SPF 50 och solhatt. Helt ärligt så gör det mig inte så mycket att inte kunna sola, för det är himla skönt att ligga under ett parasoll och ha det gott ändå.

Mot stranden!

Nu för tiden så bränner jag mig jättefort, även med SPF 50, så Olle och jag höll varandra sällskap under parasollet. 

Fikapaus med färska bär och festis. 

När alla var i och badade somnade Olle och jag låg och njöt under parasollet tillsammans med honom och läste bok - lyxigt! 

Bada bada bada! 


Fina Nils! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar