tisdag 18 augusti 2015

Förskolestart och allergimottagning

Det var en förväntansfull kille som cyklade med pappa till förskolan imorse. Igår hjälpte han till att packa ner regnkläder och extrakläder i sin ryggsäck, så han var väl förberedd på att han skulle till förskolan dagen efter. Jag fick rapporterat till mig via Micke att han hade varit jätteglad och sprungit in till de andra barnen. När jag kom hem hämtade honom sedan var han på ett strålande humör och berättade att han haft roligt på dagis. Han hade sovit 40 minuter, så vi får se om han är lätt att få att somna ikväll, det får blir lite av en test det där eftersom han inte sovit middag hemma under sommaren.

Jag skojade med Micke och sa att de kanske använder Revaxör på förskolan, för den Nils jag fick med med hem, ja, det var en helt annan Nils än den som lämnades imorse. Han lyssnar på precis allt jag sagt till honom och har dessutom gjort som jag har sagt och inte trotsat emot precis allt som han brukar. Dessutom är han som sagt på ett strålande glatt humör, så han behövde nog verkligen att komma tillbaka till förskolan och få lite annan stimulans och andra intryck än det han fått hemma under sommaren.


Imorse var jag med Olle på barnallergimottagningen. Och de hade inte så mycket att säga där eftersom han mår bra nu, och det förstår jag, vad ska de säga liksom? Reagerar han på mjölken nu när jag återinför den så ska jag ta kontakt med allergimottagningen igen, och då ska de göra pricktest och ta blodprov. Får han eksem igen så ska jag också höra av mig till dem igen, och det känns himla skönt att det bara är att ringa dem och få komma dit istället för att behöva göra om hela resan med BVC, vårdcentral och barnakuten en gång till, nu finns Olle i deras "system" redan.

När Nils var på förskolan så hade Olle och jag lyxig egentid med varandra och det var såå mysigt. Han sov en sväng efter allergimottagningen och då hann jag att städa undan lite och förbereda middagsmaten. Så när vi hämtat hem Nils hade jag massa tid att leka med dem båda två och maten stod på bordet vid 17-tiden. Om gårdagen var mindre bra var denna dagen hur bra helst - fler dagar som denna tack!

2 kommentarer:

  1. Härligt, förskolan is da shit!
    (Hjälp vad mycket inlägg du spottat ur dig ��)'
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, helt plötsligt hade jag en massa att skriva om :)

      Radera