lördag 29 november 2014

Vecka 20

Jag börjar känna mig mer fint gravid, och inte bara tjock. De som inte vet på jobbet har börjat fråga mig om jag är gravid och då svarar jag ibland, med ett leende på läpparna; att jag ätit för mycket bullar. Haha. Fyra (!) dagar kvar till RUL! LÄNGTAR!

Det är konstigt att så många har en åsikt kring syskon, majoriteten tycker det är jätteroligt och att två år och fyra månader blir perfekt, att barnen kommer ha så roligt med varandra. Sedan finns det den lilla skaran som mer än gärna delar med sig av sin åsikt att det är på tok för tidigt för syskon ännu, "du har ju precis börjat jobba igen" osv osv.. Nu har jag ju jobbat i nästan precis ett år, och får jag säga min egen åsikt så känner jag att det kommer bli alldeles lagom med två år och fyra månader mellan barnen. 

Kroppen: Jag är lite öm i magen om jag tex ska böja mig ner och hjälpa Nils på med overallen. Precis samma som jag var i slutet men Nils, men såklart inte lika öm. Ibland får jag lock i mitt vänstra öra. 
Vikt: + 2 kg.

Mat: Jag är helt sinnessjukt sötsugen... Noo good! I torsdags skyndande jag mig till ICA för att köpa en påse godis innan de stängde. Sedan åt jag upp påsen oerhört snabbt.. Jag som verkligen brukar kunna hålla mig när det kommer till sötsaker kan det inte alls just nu. 




5 kommentarer:

  1. Vi har en tjänst som alla föräldrar är värda.

    Blöjor,välling mm ,med hemleverans direkt till dörren över hela Sverige

    www.blojbudet.se

    SvaraRadera
  2. Jag tror det blir alldeles perfekt åldersskillnad. Bär jag blev gravid var Signe bara 14 mån, och jag fick ibland nästan panik, och tänkte vad har vi gjort?! Men sen blev allt så naturligt när Julius kom, och det blev ännu mer tydligt att det var meningen att det skulle bli så! Nu har de jätteroligt med varann, och blir bara bättre och bättre för varje dag❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är även jag övertygad om, det känns iallafall som det och det är ju inte direkt som att jag har något att jämföra med heller ju.

      Radera
  3. Alla har åsikter om allt när det gäller graviditet, förlossning och barn. Säkert för att det är det viktigaste som händer i allas liv. Men samtidigt kan man inte pracka på andra sin syn på saken eftersom alla är de bästa föräldrarna åt just sina barn. Hur som helst. Jag tror att 2 år och 4 mån mellan blir precis lagom, hade gärna haft det själv om jag kunnat välja, men det kan man ju inte göra ��. Att ha kort emellan passar vissa och att ha flera år emellan passar andra. Låter kanske negativ men ibland är det tröttsamt att alla ska ha en synpunkt på saker som inte går att påverka...

    Spännande med RUL! Ska bli kul att höra allt om det. Visst skulle ni ta reda på kön? Vill du ha något mer än ett annat? Alltså helst en lillebror eller lillasyster eller spelar det ingen roll? Jag ville ju ha en liten lillebror men hade blivit precis lika glad för en tjej och även här är det ju "fult" att önska. Oavsett blir det ändå bebis och det är det viktigaste! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika klok som alltid är du Jenny ❤️

      Självklart är ju det viktigaste att barnet är friskt, precis som alla föräldrar tycker :) För Nils skull hoppas jag att det är en pojk - tror att de skulle ha allra mest roligt ihop då. För min egen skull hoppas jag på flicka - det hade varit SÅ roligt att ha ett barn av varje kön! För Mickes del tror jag inte att det spelar så stor roll. Men som sagt, det mest viktiga är ju att allt är som det ska :)

      Radera