fredag 21 november 2014

Produktiv dag

Igår var jag ledig och fick gjort hur mycket som helst. På morgonen var Nils och jag ute och lekte i Folkets park. När vi kom in sedan ville han rita så jag passade på att dricka kaffe och läsa nya Mama samtidigt som han satt och ritade. Efter det gick vi och hämtade ett paket på posten och sedan mötte vi upp Sara för att ta bussen till IKEA. Nils blev helt överlycklig av att se alla bussar och sa "ser du bussen" typ tre tusen gånger. Sedan sa han "åka buss" "åka grön buss" (bussen är grön) och när bussarna åkte förbi sa han "hejdå bussen". När vi väl satt på bussen sa han överlyckligt "åka buss" och alla som satt runtomkring log åt honom. När vi kom fram till IKEA gick vi ett varv och kollade lite sedan somnade Nils och vi åt lunch. Efter att vi ätit i lugn och ro tog vi ett varv till och jag fick köpt tyg som jag ska göra en tavla av, ett litet bord och två små stolar till Nils (som han ska få i julklapp), och sedan köpte jag en massa annat smått och gått, precis som alltid när man är på IKEA, typ servetter och ljus osv.

"Niss gäva sand"

Nils ritar medan jag dricker kaffe och läser nya Mama.

Mysig kvällsfika hos Sara.

När vi kom hem sedan lagade jag mat och sedan cyklade jag hem till Sara för att fika med henne och Henrik. Det blev en jättetrevlig och mysig kväll. Helt sjukt att kunna göra så mycket saker på samma dag - utan att stressa ihjäl sig.

1 kommentar:

  1. Jag är väldigt tacksam över mitt jobb och att jag jobbar dagtid med möjlighet till flex. Men. Ibland skulle det vara skönt att vara ledig någon dag i veckan. Vara ledig när alla andra jobbar för att hinna göra saker. Typ som du gjorde. Shit, snacka om fullspäckad dag!

    SvaraRadera