onsdag 26 november 2014

Julpynt

Eftersom jag jobbar även denna helgen som kommer så är jag ledig ett par dagar mitt i veckan. Jag kommer inte att hinna hänga upp julstjärnorna och det andra julpyntet i helgen så jag passade på att göra det idag när jag ändå var ledig. Nu när det är så mörkt och tråkigt ute så gör julstjärnorna verkligen mycket! I år blev det bara stjärnor i fönsterna och inga adventsljusstakar alls. Dels för att jag tycker att det är mysigt med stjärnor och att vi redan hade några hemma plus att jag köpte tre julstjärnor på fot på IKEA när jag var där för ett tag sedan. Ska jag vara ärlig gillar jag faktiskt inte de adventsljusstakar som vi har, vet inte om ni kommer ihåg hur de ser ut men det är hjärtformade, har för mig att de heter Nusnäs. Tre tomtar fick också komma upp från källaren och några juldukar, jag ska visa till helgen tänkte jag.

En av de nya julstjärnorna på fot.

Julgodisinspiration.

Jag har surfat runt på nätet och kollat i mina kokböcker idag efter inspiration av julgodis. Jag älskar att baka och särskilt på julen. Lussebullsbak kommer det helt klart att bli, men inte fören nästa helg, då jag inte hinner innan dess. Sara och jag ska göra julgodis en dag och sedan blir det nog att jag gör julgodis precis innan julafton när jag är i Stenungsund. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar