lördag 15 november 2014

Julfest

En dag kom Sara med den goda idén att vi borde ha en julfest med jobbet. Hon kollade med Carita som tyckte det var en god idé och därefter började festen ta fart. Sara och Annie gjorde de flesta förberedelserna och sedan fyllde vi andra i lite grann. För att de flesta skulle kunna vara med på festen fick den bli nu i mitten av november och inte december som en julfest egentligen borde. Caritas man lagade all god mat, Sara och Therese köpte snacks, godis och dricka, Annie och jag fotade en massa grejer på jobbet och gjorde en lek med alla fotografier, och inte att förglömma, Sara gjorde superroligt quiz där vissa av svaren på frågorna avgjordes i mindre tävlingar.

Det blev verkligen en fantastiskt lyckad kväll med alla goa fina kollegor. Vi var flest sjuksköterskor, det var bara två undersköterskor som kom och inga läkare. Vi drack glögg, lyssna på julmusik, åt god mat, lekte en massa roliga lekar, skrattade så mycket att jag idag har ont i magen och vi pratade och hade en sån himla trevlig kväll. Jag var hemma efter två på natten och det bästa av allt var att jag var så himla pigg hela kvällen! 

Selfie på ALLA fina kollegor från Ortopeden 12 som var på julfesten igår.

Festfin mage.

Middag.

Middag.

Carita, Åsa, Therese, Lisa och Sascha försöker klura ut vad bilderna som Annie och jag tagit föreställer för något.

Sara, Ellinor, Anders och Azer klurar även de över bilderna.

"Vem är mest uthållig?"

Lisa var snabbast på att vissla efter att ha ätit pepparkakor.

Mitt lag vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar