lördag 22 november 2014

Vecka 19

I början av graviditeten gick det såå långsamt och jag längtade efter att tiden skulle gå fortare. Nu går tiden betydligt fortare och häromdagen så insåg jag att jag verkligen är gravid. Det är på något sätt lätt att "glömma" eller hur jag ska förklara, men när det gick upp för mig att jag har ett litet liv i magen, vårat andra barn, så blev jag så otroligt glad och lycklig att jag återigen fått gåvan att bära ett barn.

Nu är det en och en halv vecka kvar till det är dags för rutinultraljud och jag är längtar verkligen. Jag har fått en ny tid för ultraljudet, men det blev inte en annan dag, utan på morgonen istället för kvällen.

Kroppen: På jobbet känner jag av sammandragningar när det är stressigt. Då försöker jag att lugna ner tempot, gå mer långsamt, inte stressa upp mig över att det är stressigt och en miljard saker att göra. Tyvärr är det inte riktigt min grej att ta det lugnt, jag gör alltid tusen saker samtidigt och flyger fram i korridorerna, och jag blir bara stressad av att gå långsamt och så blir det hela en ond cirkel..
Vikt: + 3 kg.

Mat: Jag blir inte mätt på samma sätt som jag tidigare blivit. Jag är ständigt sugen på sött och jag försöker verkligen att begränsa allt sött som slinker ner, men jag kan helt klart bli bättre på det. Jag försöker att bara äta sött på helgerna.

Bebis: Jag känner bebisen nu, på riktigt, jag är helt säker! Särskilt om jag sitter ner, då ger den sig gärna till känna och då känner jag det långt ner i magen. Jag känner inte bebisen sent på kvällen som jag gjorde med Nils, utan det är som sagt mest då jag sitter upp.





Här kan ni läsa om vecka 19 med Nils i magen.

4 kommentarer:

  1. Sååå himla underbart fiiin vännen :)

    SvaraRadera
  2. Åh. Jag var också såååå sötsugen där i början och hade väldigt svårt att stå emot. Sen var jag inte sugen på något i flera veckor och fick tvinga i mig mat, men nu börjar godissuget komma tillbaka...
    Spännande med ultraljud! Förstår att du längtar och det är ju snart dags....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag har precis satt i mig världens största godispåse FAST att jag INTE skulle äta massa sött mitt i veckan... Just nu har jag verkligen ingen karaktär... Usch på mig själv!

      Radera