måndag 12 maj 2014

På bättringsvägen

Äntligen är Nils på bättringsvägen. Ögonen är dock kladdiga fortfarande och han har nån dag kvar av antibiotikakuren. Om hans ögonen inte blivit bättre imorgon ska vi gå till vårdcentralen igen. Även jag har blivit krasslig igen, så det föll sig rätt så naturligt att det blev jag som var hemma med Nils idag. Håller tummarna för att jag inte blir sämre.

Sjuk liten kille som äntligen är på bättringsvägen.

Jag har inte haft en tanke på att anmäla vård av barn till försäkringskassan. Det var Micke som kom på det igår. Min anställning har dock ändrats sedan min nuvarande SGI fastställdes så idag har jag suttit i telefonkö två timmar för att först få prata med lönekontoret och därefter med försäkringskassan. Nu ska allt vara rätt och även VAB är anmält. Skönt att ha det gjort, trist bara att lägga så mycket tid i kö. Nils ligger och sover och nu ska även jag gå och lägga mig och vila. Det blir ett avsnitt av någon serie, som jag tittar på i sängen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar