torsdag 15 maj 2014

Min bas


Jag har börjat lägga min makeup med Real Techniques borstar. Älskar deras borstar, de är så himla mjuka och det blir ett jättefint skirt resultat. Senaste tillskottet hos mig är deras Mircale Compelxion Sponge och huden blir verkligen flawless när jag använder den. Innan jag använder den blöter jag den i vatten så att den sväller och blir nästan dubbelt så stor. Det gör att foundationen smälter in med huden på ett fantastiskt sätt, det blir absolut inte ränder. En annan angenäm fördel när svampen är fuktig är den inte suger upp så mycket foundation som andra makeup-svampar annars lätt gör. 


Powder brush, Blush brush, Setting brush, Detailer brush och Mircale Compelxion Sponge.

När jag lägger min bas börjar jag alltid med Iduns duo-concealer, jag lägger den med Real Techniques detailer brush och blendar ut med Mircale Compelxion svampen. Som foundation använder jag som jag skrivit om tidigare Peter Thomas Roth CC cream som jag blandar ut med Laura Mercier Tinted Moisturizer Illuminating som tillsammans blir alldeles lagom lystrigt utan att se blankt ut. För att få det jämnt och snyggt använder jag Mircale Compelxion svampen till detta också. 

 Peter Thomas Roth CC Cream och Laura Mercier Tinted Moisturizer Illuminating.

Sedan pudrar jag över Make Up Forevers HD puder med Real Techniques powder brush. Alltså Make Up Forevers HD puder är såååå jäkla bra! Det behövs ytte pytte lite av det transparenta pudret för att få huden att se lystrigt perfekt ut, lite photoshopad effekt liksom. Den förminskar porer och lägger sig absolut inte i fina linjer. Men det allra bästa med den är ändå att den återfuktar och ger lyster trots att det är ett puder.

Make Up Forever HD powder.

Känner jag för solpuder använder jag Bare Minerals The First Resort Bronzingpuder som jag lägger med den medföljande borsten. Efter det lägger jag Clarins rouge i färgen 02 soft peach, med Real Techniques blush brush.

Bare Minerals The First Resort och Clarins blush i soft peach.

Jag avslutar min bas genom att spraya Sensai by Kanebo Cellular Performance Hydrachange Mist över hela ansiktet. Det gör att huden både ser och blir återfuktad ut och får makeupen att "sätta sig". Sprayen innehåller hyaluronsyra som återfuktar huden under lång tid. Helt ärligt vet jag inte om det är MUFE:s HD puder eller Sensais mist som gör att min hud ser mycket bättre ut, inte är lika yttorr och får makeupen att sitta bättre. Kanske är det en kombination av de båda två?

Sensai by Kanebo Cellular Performance Hydrachange Mist.

2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar sånt här... Att få tips om smink och borstar osv. Kan du inte bara köpa ett nytt paket till mig och skicka hit. Den där "spongen" måste nog testas helt klart. Gah, jag vill ha allt. Har en känsla för att det här kommer få konsekvenser på mitt bankkonto. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att du uppskattar inlägget :) Jag äääälskar också att läsa om sånt här! Deras Stippling brush är också helt fenomenal att lägga foundation med, särskilt om man har bråttom.

    Efter min mammaledighet var det verkligen tur att pengarna började rulla in (tja rulla och rulla, men det lilla man tjänar som ssk var ju rejäl skillnad jämfört med mammapengen som dessutom var baserad på en 75% tjänst) för jäääklar var jag var shoppingsugen!!!! Visst köpte du nån snygg väska nu när du skulle börja jobba?

    SvaraRadera