lördag 31 maj 2014

Dejt

Igår bjöd Mikael ut mig på dejt! Det är inte ofta som det bara är han och jag som hittar på något, själva, så denna kvällen var extra mysig på många sätt. Nils var hos Marianne och innan vi gick till Lilla torg för att äta gick vi en snabb sväng på stan och jag köpte mig en klänning till bröllopet som vi ska till i juli. Skönt att slippa tänka mer på just det klädvalet. Nu är det bara lite smågrejer som ska inhandlas, typ en liten väska, ett smycke till klänningen (en liten brosch etc att hålla ihop den längst upp, svårt att förklara) och smycken till mig, örhängen och kanske en ring eller ett armband. Micke ska vara bestman så han och Rögden som båda är bestman har samma kläder och de har redan fixat kläder så de behöver inte fundera så mycket mer på det.

Hur som helst, vi åt på Lilla torg. Och vi satt ute i den sköna kvällssolen, jag frös inte fast att jag bara hade en tunn klänning på mig. Det var länge sedan vi pratade så mycket och om såna saker som vi pratade om igår. Vi satt länge och efter maten drack vi supergoda kaffedrinkar. När vi kom hem sen vid halv tolv la vi oss i sängen och kollade på ett avsnitt av The Following.




Imorse cyklade Micke och köpte färska bullar och så åt vi frukost framför ett till avsnitt av The Following. Det kändes extra lyxigt att kunna sitta framför tv:n och äta eftersom det är en omöjlighet nu för tiden då Nils är där på direkten med sina nyfikna utforskande resårarmar.

Nu har vi precis varit och hämtat hem vår lilla guldklimp. Åhh så härligt det var att hämta honom, han blev så himla glad och gav oss de varmaste och hårdaste kramarna man kan tänka sig!

Ikväll åker Micke och Erik till Borås så Nils och jag är själva. Jag ska lyxa till det med lite sött och ett glas vin ikväll till nån riktigt tjejfilm.

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni verkar haft det! Viktigt med egentid bara ni två!
    Säg till om du hittar någon bra tjejfilm

    SvaraRadera
  2. Egentid är jätteviktigt, skönt att ni hade en så bra kväll och morgon. När vi har barnvakt är det just att kunna äta ifred och inte behöva passa små händer och fingrar som jag uppskattar mest.
    -Jenny-

    SvaraRadera