fredag 16 maj 2014

Jobba igen

Idag ska jag jobba kväll. Jag jobbar hela helgen, som jag alltid gör när jag jobbar just fredagkväll. Det känns som att jag inte jobbat på ett bra tag. Först var jag sjuk, sedan Nils, sedan jobbade jag en dag och därefter vab:ade jag igen och efter det har jag varit ledig ett par dagar då jag ska jobba i helgen. Så jag har knappt varit på jobbet de senaste tre veckorna och det känns riktigt roligt att gå till jobbet trots att det är helg.

Trots att jag längtar till jobbet så har dessa veckorna varit hur mysiga som helst, och jag skulle inte vilja byta dem mot något trots att jag varit riktigt hängig, trött och kass samtidigt som Nils varit sjuk och hängig och gnällig samtidigt. Denna veckan har känts som att jag varit mammaledig igen men denna gången har jag verkligen uppskattat det och njutit varenda sekund. Missförstå mig rätt, för självklart njöt jag och älskade den tiden då jag faktiskt var mammaledig, men på slutet var jag så mätt på det och längtade verkligen efter att få börja jobba igen och få vara Jessica. Nu är Nils i en mer "rolig" ålder då det händer mycket och han utvecklas och älskar att upptäcka nya saker. Alla åldrar har sin charm och jag tror inget går upp mot "nyföddhetstiden". All vaken tid har jag lagt på Nils till hundra procent och jag märker verkligen hur han uppskattar det och hur mycket jag uppskattar och älskar det. Så det känns lite vemodigt men samtidigt roligt att gå till jobbet idag.

Nils har inte varit på förskolan på nästan tre veckor, men det gick hur bra som helst att lämna honom tidigare idag. Hoppas bara att han inte upptäcker att jag inte är där då han dessa veckor blivit ganska mammig och vill gärna gosa och mysa och hålla handen. Tror dock att det kommer gå super att han inte förknippar förskolan med just mig.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar med att vara mätt på mammaledigheten i slutet. Var likadan men nu är det bara roligt att hänga och jag njuter av varje sekund jag också.
    Däremot vet jag inte om nyföddhetstiden var den bästa tiden. Det var så omtumlande och stort där att jag inte landade förrän efter några månader...
    Hoppas att du får en trevlig jobbhelg!
    Kram
    -Jenny-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, okej, nyföddhetstiden var kanske inte den bästa. Du fick mig att tänka till lite här nu och jag tar faktiskt tillbaka det. DETTA är den bästa tiden :) :)

      Radera
  2. Jag jobbade också igår kväll.
    Hoppas att du hade en bra kväll på jobbet, det hade jag.
    Jag har skrivit ibland här på din blogg - både innan jag läste till usk, under tiden jag läste o nu jobbar jag på sjukhus, på olika avdelningar Är mest på en hjärtavdelning och ibland på en medicinavdelning.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en tung helg, vilket det oftast är på helgerna eftersom vi är färre personal.
      Har du timvik? Vilken avdelning tycker du är mest rolig?

      Radera