onsdag 6 februari 2013

Sömn och spanande bebis

Malmö bjuder inte direkt på något toppenväder.. Därför har Nils och jag mest hållit oss hemma och myst, kollat på serier och tagit det lugnt. Har som sagt sovit dåligt den senaste tiden så vilan gör väldigt gott!

Nils har sovit i sin egen säng (bredvid vår säng) två nätter nu, och det har gått riktigt bra. Det är lite si och så att få honom att somna, men jag börjar lära mig när han kommer somna och när han inte kommer göra det. Han sover bra på nätterna och äter en till två gånger per natt, men det är helt okej! När han äter ligger han såklart i vår säng, men så fort han är klar och har somnat har jag lagt honom i sin egen säng.

Det är så roligt nu när han är mer vaken och man lär sig vad han vill inte vill osv, man börjar höra skilland på hans olika läten och dess betydelse. När han är glad ligger han gärna "pratar" och han har ett sånt gott ljud - ett litet utrop - som han gör när han är riktigt glad!

Han börjar bli starkare i sin nacke och när man har honom på axeln (exemeplvis för att rapa honom) är han så stark att han oftast håller nacken själv och gärna tittar sig omkring när man går runt med honom och det ser såå roligt ut när han ligger där och spanar.


På spaning på pappas axel.

Go och glad!

- Hej pappa!

5 kommentarer:

  1. Vad kul att det gått bra att sova i egen säng! :)

    Det ska bli jätteskoj! Vi kan ha en egen liten "kurs" sen :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, ja du får gärna lära mig massa bra knep :)
      KRAM

      Radera
  2. Nils, himla fint namn! Och söt bebis :)

    SvaraRadera
  3. Så bra att Nils sover i egen säng! Låter som ni har haft jättemysiga dagar tycker jag! Kramar

    SvaraRadera