måndag 11 februari 2013

Efterkontroll

Har varit på efterkontroll idag, som egentligen inte blev så mycket efterkontroll eftersom det inte fanns så mycket att kontrollera. Min barmorska tittade på mitt nu ihopläkta sår efter kejsarsnittet och trodde att bulan som nu faktiskt krympt litegrann skulle försvinna och att jag kunde när jag smörjer in mig med hudkräm dra huden neråt för att det som sytts ihop som nu är en bula skulle kunna dras ut (svårt att förklara).

Vi pratade nästan inget om förlossningen vilket jag gärna hade velat göra men tiden räckte nog inte till. Jag fick delar av min förlossningsjournal på posten förra veckan, men det var bara olika typ tabeller så jag förstod tyvärr inte så mycket av det. Tydligen kan man inte få den "löpande texten" ur journalen, vilket för mig låter lite märkligt. Jag har ändå ringt KK och efterfrågat min journal men den ska man tydligen få på efterkontrollen så då antar jag att jag har fått det man kan få.

5 kommentarer:

  1. Jättekonstigt. Jag förlöstes i Ystad och när jag lämnade bb kom de med en bunt papper vid utskrivningen innehållande: min förlossnings journal (4sidor), min sons kurva och alla mått och vikt osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha :)
      Men var det text också, eller var det bara olika kurvor och mått?

      Radera
  2. Sjukt märkligt!! Jag fick också min journal + alla Astrids papper på efterkontrollen. Säkert 6-7 sidor med allt från varje samtal från det vi kom in tills jah ringde och skällde ut barnmorskan 2 dagar efter förlossningen.
    Och med tanke på din historia så borde din journal vara ganska så detaljerad och lång.
    Hoppas det fixar sig vännen.

    Stor kram
    Lina&Astrid
    Bubblanochjag.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också det är lite märkligt... Får kolla upp det lite närmare.

      Hoppas du mår bättre nu :) Vi saknade dig och Astrid idag!

      KRAM

      Radera
  3. Jag fick journalen utan text först, men då jag tyckte att förlossningen var så hemsk bokade jag en tid med en Aurorabarnmorska och då fick jag journalen med löpande text. Jag är jätteglad för att jag fick det, för jag tyckte verkligen att det kändes skönt att gå igenom allt som hade hänt och fylla de luckor där jag var osäker.

    Kram

    SvaraRadera