onsdag 27 februari 2013

BVC-besök

Efter gårdagens krock var det lite extra skönt att gå till BVC idag och få ytterligare en koll. Egentligen skulle Nils på 2-månaders läkarkontroll igår men då Micke var magsjuk kunde vi inte åka hem i söndags som vi tänkt vilket gjorde att vi fick avboka läkartiden och istället fick vi en "vanlig" BVC-tid. Nils följer sin kurva som han ska och väger nu 5050 gram och är 56 cm lång. Amningen går allt bättre och han har varken fått tillägg eller utpumpad bröstmjölk på två veckor så att han gått upp så bra i vikt var ett kvitto för mig att amningen tillslut fungerar.

 

 
Efter BVC prövade jag att lägga Nils i babygymet. Tidigare har han varit så liten och inte alls intresserad. De senaste två veckorna hemma hos mamma och pappa har han verkligen vuxit och utvecklats så jag tänkte att han kanske skulle tycka det var kul med gymet nu vilket han verkligen tyckte! Han skrek av lycka när jag la honom där och han viftade med armarna så leksakerna gungade vilket gjorde honom ännu gladare! Det är så roligt att se denna utveckling som skett de senaste veckorna.
 

15 kommentarer:

  1. Ja han såg verkligen ut att trivas!! Gullunge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när man börjar märka att även de tycker att något är roligt :)

      Radera
  2. Så gulligt! De är kul när man ser lite reaktioner och att dom blir glada :)

    SvaraRadera
  3. Vad fin han är! Skönt att amningen fungerar bättre! Heja er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För några veckor sedan trodde jag nog inte att jag skulle få till amningen. Är jätteglad att jag la så mycket krut på det som jag faktiskt gjorde - det gav verkligen utdelning :)

      Radera
  4. Hej! Jag hamnade på din blogg av en slump när jag googlade typ: "inga graviditetstecken v 19":) Jag tillhör oxå den kategorin och är där med väldigt orolig. Hur som, jag kollade i din blogg och hittade den superfina filten du virkat till din son och undrar var man kan hitta beskrivningen/mönstret på den, såååå himla fin och den ska su vara stolt över!!!! Visade min mamma den och hon vill väldigt gärna ge sig på ett virk-försök till första barnbarnet :) MVH Helena Krona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Här har du beskrivningen till hur man virkar filten: http://frokenwesstrom.blogspot.se/2012/10/monster-babyfilt.html
      Lycka till med virkningen :)

      Radera
    2. Ursäkta, ännu en fråga:) Hur många nystan behövs? mvh helena

      Radera
    3. Hmm, bra fråga! Åtta har jag för mig, för jag köpte alldeles för många och har nog en tre, fyra stycken över. Men det är ju lite beroende på vilket garn man använder sig av också, kolla in orginalmönstret, där står att man ska ha 7 nystan: http://rosylittlethings.typepad.com/TiramisuBlanket.pdf

      Hoppas filten blir bra :)

      Radera
    4. tack :) Ja nu ska här virkas:)

      Radera
  5. Han är så jäkla söt!!
    Visst är det helt underbart att se dem utvecklas dag för dag. Man får aldrig nog av att bara titta på hur de upptäcker världen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan sitta och bara titta och njuta på de små underverken :)

      Radera
  6. Våran lilla 3-månaders tjej trivs fortfarande inte i sitt babygym. Nästan gett upp försöken men får väl fortsätta lägga henne där emellanåt så kanske hon plötsligt trivs där en dag ;-)

    (PS. Skönt att ni klarade er oskadda!)

    SvaraRadera