tisdag 31 juli 2012

Hälsporre

Under semester har jag inte ens reflekterat över att jag har hälsporre då jag överhuvudtaget inte känt av det. Har gått i skor utan i ortopediska inlägg och även gått barfota hemma i lägenheten utan att känna av smärtan i hålfoten. Det var kul att äntligen kunna använda alla fina skor jag har eftersom jag bara gått omkring i tråkiga fotriktiga skor där inläggen får plats i de senaste halvåret. Men nu när jag jobbat ett par dagar har jag fått ont i foten igen... Känns så typiskt när jag faktiskt trodde att hälsporren var borta.. Dessutom har jag ju köpt nya arbetsskor som jag alltså inte kommer kunna använda då det inte gåt att ha inlägg i dem.

Det måste vara golvet på jobbet som gör att jag får problem med hälsporre.. För det är ju när jag är där jag får ont, även om jag använder mina inlägg... Jag har ju bra arbetsskor där jag alltid har inläggen i, får helt enkelt använda bara dem, hur tråkiga de än är, bättre det än att ha ont så fort man går hem från jobbet!

1 kommentar: