onsdag 11 juli 2012

Inskrivning

Har varit på inskrivning hos barnmorskan idag. Tog blodtryck, vikt, urinprov och blodprover och fick tid till rutin ultraljud, glukosbelastning osv. Lämnade en lapp jag fyllt i med information om mig själv, om Micke, om jobb, tidigare sjukdomar osv. Trivs verkligen med min barnmorska, hon är trevlig och har ett mycket bra bemötade, man blir glad när man kommer in till henne. Hon ger alltid så fina kommentarer om en så man känner sig pigg och fräsch.
För två veckor sedan fick jag reda på att jag får fast tjänst till hösten! Har varit riktigt orolig över att få barn och inte ha fast tjänst... Nu har jag fått 90% tre-skift, men eftersom jag inte vill jobba både dag och natt (helst bara dag) så var chefen snäll och gav mig ett vik på natten (men jag har en fast tjänst i grunden och har sedan första tjing på första dagtjänsten som blir ledig), obeskrivligt skönt att få en fast tjänst, nu kan jag gå på mammaledighet i lugn och ro och behöver inte oroa mig över jobb alls. Jag har inte skrivit på kontraktet än då jag har semester, men ska göra det så fort jag kommer tillbaka från semestern.

Barnmorskan tyckte inte det var världens bästa idé att jag skulle jobba natt nu när jag är gravid, vilket jag kan hålla med om då jag egentligen inte är någon nattmänniska.. Men jag är så innerligt glad att ha fått en fast tjänst så det gör inte så mycktet. Sen är det ju inte så jättelång tid jag kommer jobba natt heller... Jag kommer ju på mammaledighet i typ vecka 32 (antar jag eftersom jag har ett tugnt jobb). Helst av allt skulle jag vilja jobba längre, kanske om jag kunde få andra arbetsuppgifter, vara på mottagningen etc.. Men har en känsla av att det kommer bli svårt. Jag tror jag kommer klättra på väggarna om jag ska sluta jobba i vecka 32, jag gillar ju mitt jobb och att bara sitta hemma och inte sysselsätta mig med något är inte riktigt min grej. Det är lätt för mig att säga nu att jag vill jobba, vem vet, jag kanske är hur stor och otymplig som helst i veckaa 32 och totalt orkeslös.. Jaja, det får tiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar