måndag 23 juli 2012

Avène

Mina ansiktsprodukter från REN skincare börjar ta slut. Min hud är som vanligt inte som den borde vara, och jag är trött på att lägga allt för mycket pengar på hudvård som ändå inte fungerar. De produkter jag har från REN har jag ändå blivit rekomenderad av en hudterapeut som jag gick hos flera gånger när jag bodde i Örebro.

Tänkte pröva något nytt nu, som inte kostar skjortan. Valet blev franska apoteksmärket Avène. Deras produkter är anpassade efter känslig hud vilket jag har. Köpte en ansiktskräm som är för torr hud med orenheter och fick prover på en ansiktskräm för känslig hud. Ångrar nästan att jag inte köpte ansiktskrämen för känslig hud, men nu har jag ju så jag kan prova båda.

Köpte även en spray med thermal vatten den ska lugna och svalka irriterad hud (kan även användas efter tex rakning och  vid insektbett). Blev en ansiktsrengöring också som även tar bort makeup. Fick prov på en ansiktsrengöring för fet och oren hud med då min hud inte är fet är jag rädd att den blir för torr för min hud.

Ansiktskräm, rengöring och spray.

Prover på två dagkrämer, ansiktsvatten och rengöringsgel.

Kalaset gick allt som allt på 409 kronor, relativt billigt ändå med tanke på att det var tre produkter. Är ni sugna på Avène gå till vanliga apoteket och köp, de har 20% på alla deras Avéneprodukter till och med 12/8.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt!
    Nästa gång du prövar nytt testa Maria Åkerberg!! Grymt bra :) kram

    SvaraRadera
  2. Aha, låter bra :) Vart köper man dem?

    SvaraRadera