fredag 27 juli 2012

Dålig start

Den här dagen kan man säga inte har varit min dag... Alla som jag umgåts med under min semester har hört om hur skönt jag tycker det ska blir när min semester är slut att jag börjar med att jobba kväll istället för morgon. Det har jag sagt till folk i över en månad.

Gick och la mig i godan ro igår kväll och vaknar av att det är något som låter. Förstår inte först att det är min mobil som ringer, men när jag väl kopplar det undrar jag vem som ringer 07:15 från skyddat nummer?! Innan jag hinner reflektera över att det kanske kan vara jobbet och att jag inte alls ska jobba kväll har samtalet hunnit brytas. Jag går ut och kollar på mitt schema, och mycket riktigt, jag SKA jobba morgon och inte kväll!!! Min nya chef (som förövrigt inte träffat mig innan) har pratat in på mitt mobilsvar och undrar vart jag håller hus.. Behöver jag säga att jag fick PANIK?! Ringde upp på en gång och får prata med min nya chef och talar om att jag kommer till jobbet på en gång, dvs om typ en timma eftersom jag bor i Malmö och inte i Lund..

Har nog aldrig skyndat mig så mycket som jag gjorde imorse. Till saken hör att jag hade liksom planer för hela min förmiddag (eftersom jag trodde att jag skulle jobba kväll) innan jag skulle gå till jobbet; jag skulle ta en långpromenad, raka benen, duscha, ta bort nagellacket på fingrarna osv osv.. Fick iaf duschat av kroppen på morgonen och tagit bort nagellacket. Smorde dock in med mig en bodylotion som verkligen luktar starkt, vilket man inte får ha när man arbetar i sjukvården. Blev dock inte förvånad med att jag lyckades med detta...

Kom till jobbet 08:15 (börjar egentligen 06:45) och då stod min nya chef vid min medicinvagn och var så snäll att hon börjat dela mina piller. Stackars sjuksköterskan Josefin som jobbar natt hade fått stanna till jag kom och bytte av henne då mitt team hade en riktigt dålig patient.. Fy vilket dåligt samvete jag hade och jag kände mig såå dum; komma försent första dagen efter semestern!!! Behöver jag säga att hela min arbetsdag igår blev katastrof?! Låg ju redan så långt efter när jag kom till jobbet... Kom för det första inte in på datorerna då jag under semestern glömt av mitt lösenord. Hann inte läsa på mina patienter, fick snabbt ut med morgontabletterna (som då redan var försenade) ta hand om min dåliga patient. Springa på ringningar (hade bara en undersköterska, brukar ha två i vanliga fall). Förbereda en vårdplanering som jag hade 10:30 och en hemgång som jag hade 11:30. Var ju dessutom ur gängorna eftersom jag inte varit på jobbet på fem veckor, sprang omkring som en yr höna och hittade inte nåra grejer i skåpen eftersom de flyttar runt allt de senate veckorna. När jag skulle ronda sen hade jag ingen koll på vad jag skulle ta upp på ronden eftersom jag haft tusen andra grejer att tänka på... FY FAAN vilken dag... Jobbade över såklart eftersom jag låg efter med allt arbete.

När jag äntligen satt på bussen hem inser jag att jag tagit på mig min tröja ut och in.......!!!!!!!!!!!! Kunde ju inte gärna börja näcka på bussen så jag fick snällt ha tröjan på fel håll hela vägen hem. När jag går av bussen står det ett gäng killar och hänger i ett hörn och som med retsam ton talar om för mig att jag minsann har tröjan på fel håll. - Jo tack, jag VET!

Hur som helst var det roligt att vara tillbaka på jobbet. Och nya chefen var supertrevlig.

Min nya arbetsskor. Supersköna, även efter denna hektiska dag..

5 kommentarer:

  1. Åh nej fyyy vilken dag!! Allt går fel! Får panik bara jag läser! Stackars dig!! Ja, ja nu kan det ju bara bli bättre! ;) stor kram

    SvaraRadera
  2. Haha, även denna dag har varit mindre bra. Det är nog inge bra att ha semester och vila - hjärnan är liksom inte med ;)
    Hoppas ni hade en trevlig kväll igår! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad synd =( Hoppas det blir bättre iaf!!!
    ja det var toppen! igår! grymt!!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken avd är det du jobbar på?

    SvaraRadera