torsdag 19 juli 2012

Utrensning

Det dåliga vädret håller i sig... Sol varvat med regn. Det regnar kanske 7 gånger per dag, och då ösregnar det varje gång. Mycket märkligt väder. Vi håller på att städa och rensa här hemma. Trots att vi har en stor lägenhet har vi knappt några förvaringsmöjligheter (och förrådet vi har får man bara tillgång till på måndagförmiddagar klockan 11, vem fan är hemma då?). Så därför har vi slängt en massa grejer och flyttat runt de saker vi använder sällan och lagt i stora lådor som vi ställt ovanpå garderoberna i sovrummet.


Den enda som är kvar nu är att vi måste ha tre flyttlådor för att lägga skor vi aldrig använder med inte vill slänga, lakan och dukar vi aldrig använder och julgrejer. Problemet är bara att våra flyttlådor är i vårat förråd.... Och på måndag klockan 11 jobbar Micke, jag kan gå ner och hämta lådorna och fylla dem med grejer, men när jag är klar med det kommer de ha stängt förrådet och måndagen efter det är ingen av oss hemma... Varför ha en sån sjukt knepig tid att få tillgång till sitt lägenhetsförråd??! Inför julen får man liksom planera och vara ledig en måndagsförmiddag får att få tag på julgrejerna. Eller jag kanske ska ha kvar dem här uppe i lägenheten i fula flyttlådor så slipper jag det problemet..??! Nää, jag vill ha en fin lägenhet utan massa stök och flyttlådor, julgrejerna ska ner!

2 kommentarer:

  1. Vilket puckat system!!
    Men väldigt skönt att rensa! Hur länge till är du ledig? Kram

    SvaraRadera
  2. Eller hur!!
    Jag börjar jobba igen på fredag om en vecka, känns skönt att ha några dagar extra ledigt jämför med om jag skulle börjat jobba nu på måndag :)

    SvaraRadera