fredag 13 juli 2012

Fast jobb

Jag har fått fast tjänst!! Sån himla tur med tanke på att vår klinik precis stängt ner en avdelning och flera undersköterskor fått sluta. De sjuksköterskor med fast tjänst blev inte påverkade av nedstäningen, men de med vikariat skulle inte få förlängt. Fattades sköterskor som jobbade treskift och natt så jag blev erbjuden det. Är såååå glad, trodde det skulle dröja många år innan jag fick fast tjänst!

Var och skrev på papperna idag och la schema. Har fått 90% treskift (man jobbar dag, kväll och natt) men jag vill inte jobba treskift då jag inte kommer klara att jobba både dag och natt, det är antigen eller som gäller för mig. För att komma undan treskiftet har jag fått ett vikariat på natten på 79% (men har min fasta tjänst i botten) vilket jag är mycket tacksam för. Börjar jobba natt i september och kommer då jobba 3 nätter på raken varje gång jag jobbar. 

1 kommentar: