onsdag 18 januari 2012

Tejpning

Var hos en sjukgymnast på ortopedmottagningen igår som tejpade min onda fot. Att tejpa plantar fascitt ska fungera i smärtlindrade syfte då det avlatar fascian. Det är inte för alla det fungerar smärtlindrade dock.Tydligen ska man märka en förbättring efter ett par timmar (såvida det fungerar). Jag känner ingen skillnad alls. Idag har jag snarare mer ont än innan, fast nu har jag som en molande värk i hela hålfoten istället för på den punkt jag enbart hade ont innan.

Jag försöker intala mig att det är "träningsvärk", dvs att foten håller på att vänja sig med den nya avlastningen.. Jag säger inte att det är så, det är mer önsketänkade från min sida eftersom jag skulle märka skillnad ganska snart efter tejpningen, vilket jag såklart inte gjort...
Ska tillbaka till sjukgymnsten nästa tisdag, då ska hon tejpa om min fot igen.



Idag har jag gått en lugn promenad runt Pildamsparken, känner att jag måste röra på mig... Jag tog det väldigt lugnt för att inte belasta allt för mycket. Ju fortare jag går destom mer ont gör det. Nu ska jag göra armhävningar och situps, planka osv.. Tycker det är trist att jag inte kan träna :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar