söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Jag tillbringade nyårsafton kväll och nyårsdagen morgon på jobbet. Kändes lite ledsamt.. Nyårsafton är ganska överskattat, men ändå speciellt på något sätt. Man firar in ny året med glitter och glamour, äter och dricker gott med fina vänner. Hur som helst så hade vi det bra på jobbet, det var en relativt lugn kväll. Vi fick god nyårsmat från Malmborgs och hade det riktigt trevligt.

Jag hade glittriga örhängen kvällen till ära.

När jag kom hem hade jag bestämt mig för att gå och lägga mig på en gång eftersom jag skulle upp halv fem på morgonen. Micke var på fest med Sandgren, det var ju inte mer än rätt, inte så kul för honom att sitta ensam i soffan eller gå och lägga sig bara för att jag skulle gå upp. Jag somnade lagom till tolvslaget och blev väckt av alla smällare och raketer, så jag gick upp och ut på ballkongen för att titta på de fina fyrverkerierna. Det var sååå häftigt, mycket mycket mer än det brukar vara hemma i Stenungsund. Var glad att jag vaknade och fick se det!

Kändes dock lite vemodigt att stå på ballkogen i pyjamasbyxor och ballykängor, själv, på nyårsafton. Alla andra som stod på sina ballkonger eller ute på gatan var ju i stora sällskap. Men, det kommer fler nyårsaftnar :)


Känns så kul att börja ett nytt år! När jag gick till tåget efter jobbet kändes det som att luften var annorlunda jämfört med igår - nu går vi mot ljusare tider, det är snart vår! Mitt nyårslöfe i år är att träffa Emelie och Emma betydligt mer än jag gjort sen vi flyttade från Örebro.

Hoppas ni får ett underbart 2012!

Gott nytt år!

2 kommentarer: