onsdag 11 januari 2012

Plantar fasciit

Jag har haft ont i min ena hålfot i typ 4 månader nu. Det gör bara mer och mer ont... När jag jobbat en hel dag har jag ont även om jag inte står på foten. Träna har jag inte gjort sen innan jul... Åh vad jag saknar träningen! Har längtat hela vintern efter att våren ska komma så jag kan börja spring, men det ser riktigt dystert ut. Har varit på vårdcentralen, plus att två läkare på jobbet har kollat på min fot. Troligtvis är det plantar fasciit, och det är låååång läkningstid på det, upp till ett år..... SÅ LEDSEN :(

Fick tid fort för att prova ut ortopediska skoinlägg, ska dit redan på fredag. Får sedan inläggen den 2:a februari, så det är bara stå ut fram till dess och hoppas att inläggen hjälper!

Imorgon ska jag prova vattengympa, måste aktivera mig på något sätt. Funderar på att köpa gymkort också, så jädra dyrt bara, speciellt när jag redan har ett (fast för gruppträning då, men det kan jag inte utnyttja nu när jag inte kan belasta foten ordentligt). Åh, det känns så hopplöst, jag som kommit så långt med min träning detta året :(

4 kommentarer:

  1. Mamma har haft det i ca 6 månader. Ett tag kunde hon knappt gå!! Köpte salvor och inlägg men inget hjälpte! Tillslut började hon använda Foppa tofflor inne och då gick de fasen över!!! Det verkar ju göra sjuuukt ont! Stackars dig :(

    SvaraRadera
  2. Jag läste nånstans på internet att foppatofflor var bra, så jag går också omkring med det hemma :) Mina är dock gamla och utslitna... Var hennes nya?

    SvaraRadera
  3. nä det tror jag inte... hon har nog haft dem i nåt/några år tror jag. Det tog kanske 2-3 veckor men sen gick det över!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du fått hälsporre...
    Kan tipsa dig om bra skor (tycker jag).Reebok EasyTone, snygga o riktigt sköna walkingskor!

    Det sägs att de ska göra att man blir "fast, fin o smal". Men det tror inte jag riktigt på. Men iaf är EasyTone sköna o ger bra stöd.

    SvaraRadera