tisdag 10 november 2015

Too Faced Chocolate Bar Eyeshadow Palette

 Nu när jag fyllde år för ett par veckor sedan fick jag även den här underbara ögonskuggspaletten från Too Faced. Den har nästan allt en perfekt ögonskuggspalett ska ha. Det den enligt mig saknar är, en mat svart skugga. Paletten har både matta och skimriga skuggor i allt från ljusa till mörka nyanser. Mest av allt tycker jag om den plommonlila färgen som är perfekt att ha nu på hösten, särskilt när man som jag, har gröna ögon. Just den plommonlila framhäver det gröna i ögonen. Jag har kombinerat den plommonlila med den cremevita, den frostiga ljusrosa, den varma ljusbruna samt den varma skimriga bruna.

Skuggorna är lättapplicerade, lättsuddade och sitter sedan där de ska. Dessutom luktar paletten ljuvligt av choklad, vilket kanske låter konstigt, men de luktar faktiskt gott och doften försvinner ganska fort när man applicerat skuggorna.

Jag är såå glad att jag fick denna och jag har använt den flera gånger sedan jag packade upp den, och då använder jag i princip aldrig ögonskugga till vardags, så det är ett mycket gott betyg.

Too Faced Chocolate Bar Eyeshadow Palette.

Paletten ser ut som en chokladkaka.



Sharon Farell har gjort två Youtubevideos med sammanlagt sex olika looker med just Too Faceds Chocolate Bar palette. Vill du ha grym inspiration ska du definitivt kolla in de här två videorna, den första där hon gör tre vardagslooker, och den andra där hon gör tre smokey-looker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar