söndag 29 november 2015

Barnfria

Igår var Micke och jag barnfria för första gången sedan Olle föddes. Vi var bjudna på stor 30-års fest och Marianne var snäll och ställde upp som barnvakt. Det var ganska så nervöst att lämna Olle hemma eftersom han är så mammig. Men det hade gått hur bra som helst och han hade somnat och då hade Marianne och Nils haft lördagsmys i soffan. Sedan hade även Nils somnat.

Micke och jag hade jätteroligt och det var verkligen välbehövligt att få vara iväg bara vi två och bara ha sig själv att tänka på. Det var god mat och en massa tal och liveband och en massa dans. Vi åkte dit med ett annat par så vi fick skjuts både dit och hem utav dem. Vi var hemma vid 01-tiden och det var verkligen alldeles lagom sent för en småbarnsförälder.

Jag måste ändå säga att det jag tyckte var allra mest roligt med gårdagen var att så sminka mig och klä mig fint. Jag gjorde en superfin makeup med mörk plomminlila sotning och guld och en massa glitter. Jag hade på mig en ny svart jumpsuit och nya svarta mockapumps. Micke var julfin i röda chinos och mörkblå skjorta med röda detaljer och röd fluga. Jag glömde tyvärr att ta en bild på oss båda.

3 kommentarer:

  1. .åh vad synd det hade vart kul att se! Kan tänka mig ni var ursnygga! Ja det är himla himla kul att få klä upp sig 😄
    Jag känner det nu när jag "måste" vara sminkad på jobbet varje dag att när jag går ut då vill jag ju vara ÄNNU finare 😉 svårt att sminka sig mer men då går jag all in på kläder istället! Så jag har köpt ganska många glittriga plagg i år 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag glömde helt bort att ta bild, lite ledsen för det nu.
      Glitterplagg är ju så himla fint nu när det är jul :)

      Radera
  2. Så härligt! Och ni var säkert supersnygga,trots att bildbevis saknas

    SvaraRadera