söndag 22 november 2015

Snö

Här i Skåne är vi inte direkt bortskämda med några vita vintrar.. Tyvärr väldigt tråkigt enligt mig då jag älskar snö (när den får ligga, jag tycker inte om slask), så det passade mig ypperligt att bo i Örebro, där hade vi precis lagom med snö hela vintern.

Igår förmiddag började det att snöa, och sedan har det fortsatt och det är ju såå mysigt när det snöar! Stora stora flingor har sakta dalat ner, och la sig faktiskt som ett vitt täcke på marken (dock var det slask underst). Jag fick såna julfeelings nu när det snöar och jag längtar verkligen till jul nu!

Olle, Nils och jag är förkylda. Mest Nils, han hade 39,7 nu när jag tog tempen för en timme sedan. Olle är mest snorig, och jag känner mig halvkass och snoret rinner. När Nils har feber är han en riktigt pratkvarn. För en stund sedan sa han "jag funderar på varför jag funderar så mycket", haha, han är för söt!

Hahaha, sämsta bilden ever på vårt vinterväder! Jag tog ingen bild på snön igår tyvärr, och nu är det inte så fint som det var igår, så därför blev det ingen idyllisk vintervit bild här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar