torsdag 19 november 2015

Skratt

Nils säger så otroligt roliga saker just nu. De senaste är att han säger "pappa har sagt" - om precis allt. Det kan vara allt från "pappa har sagt att jag vill ha en Piggelin" till "pappa har sagt att mössan ska sitta åt detta hållet". Nils är fenomenal på alla bilmärken och kan redan när han bara ser ena sidan på en bil ibland tala om vilket märke det är, det kan inte ens jag.. Igår när vi var på väg hem från förskolan ser han en svart bil och frågar mig "vilken bil är det?" Och jag svarar "det är en Peugot". Då säger Nils "nä, pappa har sagt att det inte är en Peugot", fast det var ju just en Peugot.

På kvällen när vi sitter och äter middag tillsammans hela familjen så berättar jag för Mikael att Nils säger "pappa har sagt" till allt i typ en och en halv veckas tid och så berättar jag historian om Peugoten. Då säger Nils "han har sagt och pekar på pappa" och så kan jag knappt hålla mig för skratt då det lät så gulligt eftersom han inte sagt "han" tidigare om en annan person utan istället använder personens namn. Sedan säger Nils "pappa har sagt att bilen med ett lejon inte är en Peugot", jag visste inte ens att han visste att det var ett legon i Peguots bilmärke. Och Micke svarar att han visst sagt att märket som har ett lejon heter just Peugot. Då blir Nils nöjd och vi alla förstår att det är Peugot-uttalet han menar. Jag säger Peugot med "sh" och Micke med "ch". Och jag kan verkligen inte hålla mig för skratt. Jag skrattar så jag knappt får någon luft och så tittar jag på Micke som även han skrattar för fullt. Så Micke, Nils och jag sitter och skrattar så att vi alla har ont i magen, och så vänder jag mig mot Olle och ser att där sitter vår lilla 6-månaders bebis och ler som en sol och skrattar även han, fast han fattar ju inte vad vi andra skrattar åt, han skrattar glatt ovetande ändå och det får mig att skratta om möjligt ännu mer. Det var en sån härlig stund och alla var såå nöjda och glada. Det är så svårt att återberätta en sån här historia, det är ju bara roligt när man själv deltagit i den, men jag ville ändå få ner denna härliga historia :)



2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter. Just de där stunderna när hela familjen skrattar ihop är magiska.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera