måndag 28 juli 2014

Varmt

Det är så himla varmt utomhus men även inomhus. Missförstå mig rätt, för de flesta verkar inte gilla denna tropiska värme, men det gör jag! Jag älskar detta väder. Egentligen skulle vi åkt till stranden idag men då parasollet gick sönder när vi var på stranden sist, och det inte finns ett enda jäkla parasoll i hela Malmö att köpa insåg vi rätt fort att det inte skulle funka att ligga på stranden i denna värmen utan just ett parasoll. Istället gick vi en sväng till parken och lekte, men det var bara en kort sväng då Nils blev helt fuktig hela han utav värmen och solen. Istället gick vi hem och städade (vad är väl en dag på stranden jämfört med att städa liksom..?). Jag frostade av frysen. Fantastisk idé i denna värmen. Ja, alltså inte att frysen frostades av snabbare, utan att alla de frysta grejerna tinade på typ 20 minuter.. Njae, jag får erkänna att det var en utav mina sämre idéer, men det är ingen idé att gnälla över det nu. Nu är ju frysen avfrostad och alla frysta grejer som fick plats i två kylväskor tillsammans med isklampar klarade ju sig. Det var typ lite bär och nåt bröd och all glass (!!!) som inte klarade sig och som jag därmed fick slänga.

Vi har druckit mängder med vatten, lemonad och ätit massa vattenmelon nu när det är så varmt. Det är inte lika lätt att få Nils att dricka, men lemonad gick bra och han sa "meja meja" så fort han druckit upp. Nils går i bara blöja och jag och Micke i typ bikini och kalsonger. Det går liksom inte att ha kläder på sig. Fönstren står uppe dygnet runt i hela lägenheten för att få genomströmning. Som jag skrev innan; jag älskar detta vädret! Det gör mig inget om det fortsätter så resten av sommaren. Men jag ska inte sticka under stol med att det hade varit rätt skönt och lite mysigt med lite regn, åska och blixt en kväll. Så att man kunde ligga i sängen och mysa tillsammans medan regnet föll utanför fönstret och det åskade och blixtrade. Men sen kan det bli lika fint väder igen.

Kall vattenmelon och lemonad i mängder.

Öppen balkongdörr.

Köksfönstret öppet dygnet runt. Det ger ett skönt drag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar