måndag 28 juli 2014

Finbesök

Igår hade jag finbesök av min gamla goda vän Gustav. Vi har känt varandra sedan 1:an i gymnasiet när vi gick hotell och restaurang. Därefter har vi jobbat en del ihop, eller rättare sagt, jag har jobbat för honom när han var restaurangchef i Stenungsund. Vi har till och med bott ihop; första gången när jag bodde på Parkers gård och andra gången när han bodde på Kopper. Han är med andra ord en av mina finaste vänner som jag tyvärr träffar alldeles för sällan.

Igår så var han som sagt här i Malmö, och då ringde han och frågade om inte jag ville träffas. Klart jag ville det! Jag tog med honom till Far i hatten i Folkets park och där åt vi fantastiskt god jordgubbssorbet och drack alldeles för varmt kaffe i hettan (varför tog vi ingen iskaffe eller lemonad?!). Vi pratade igen all missad tid och allt som hänt och så såklart lite skvaller på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar