måndag 7 juli 2014

Sandra & Mikaels bröllop

I lördags var det äntligen dags för Sandra och Mikaels bröllop. Mikael, eller Daggen som han kallas är en av min Mickes bästa kompisar. De har känt varandra sedan de var små och spelade fotboll tillsammans. Micke var både toastmaster och bestman, det sistnämnda tillsammans med Mattias. Så de senaste dagarna har Micke haft fullt upp med alla planering, det praktiska samt plan för hela dagen och kvällen. Vid 11-tiden i lördags kom Marianne och hämtad Nils och sedan körde hon oss till vingården Flädie i Lund där bröllopet skulle vara. Vi skulle bo på hotellet där, himla smidigt och framförallt skönt och lite lyxigt. Så när vi kom försvann Micke iväg och gjorde "toastmaster"-saker och jag kunde i lugn och ro göra mig ordning.

När jag sedan kände mig redo var det precis lagom att ta sig ner och möta upp de andra för att gemensamt gå ner till den praktfulla vingården och de lång raderna med vinrankor där vigseln ägde rum. Vigseln var så vacker och  känslofull.

Efter vigseln var det mingel utomhus och jag måste säga att de hade verkligen tur med vädret för det var helt fantastiskt fint väder (dock kanske något varmt mitt på dagen när det inte fläktade så mycket. Sedan var det dags för bröllopsmiddag och tal och roliga lekar. Efter den mycket goda maten blev det bröllopstårta i en annan del av restaurangen. Alla dörrar till restaurangen stod öppna hela kvällen och natten eftersom det var så varmt så man kunde gå in och ut precis som man ville och då man gick ut kände man inte ens att man var just utomhus eftersom utomhusvärmen var så varm. När det började bli mörkt bjöd Mikael upp Sandra för bröllopsdans och därefter var det dans hela natten lång. Jag gick och la mig vid 03 och de andra först vid 05.

Dagen var vi alla slitna och det var sååå gott med frukostbuffé.


Redo för bröllop i min lila Gretaklänning.

Micke och Mattias - båda var bestman.

Love of my life.

Brudgumen och hans bestman.

Bruden med sin pappa och son och sina tre tärnor.



Vigseln.

Tärnorna och en bestman.

Underbart vacker vigsel.

Nygifta!

Åsa sjöng åt brudparet.



Det vackra brudparet.

Sandra visar sin ring.

Brudtärnorna Klara, Linda och Sofie.

Fina paret Mattias och Klara.



Brudgumen och hans båda bestman.


Sandra och Sofie.

Min fina Micke.

Mingel.

Mingel.

Middag.

Middag.

Skoleken.

Möhippegänget visar tavlan som Sandra målade till Mikael under möhippan.

Bästa bordssällskapet.

Bröllopstårtan.

Bröllopstårta.

Bröllopsdans.

Bröllopsdans.

Patrik, Johan och Micke.

Dans hela natten lång!

Slagna hjältar dagen efter..

Skönt poolhäng på söndagsförmiddagen.


Dagen var vi alla slitna och det var sååå gott med frukostbuffé.

4 kommentarer:

  1. Det är alltid något magiskt med bröllop 😄
    Vad snygg du var i din klänning!!! Passade dig perfekt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med :)
      Tack så jättemycket <3 Kramar!

      Radera
  2. Åh vad härlig klänning! Vad heter modellen - Mariana eller Hanna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tycker väldigt mycket om den! Det är Hanna tror jag :)

      Radera