tisdag 1 november 2011

Nytt jobb

Jobbade sista dagen på 10:an igår, såå tråkigt :(
Idag gjorde jag första dagen på 12:an. Det gick bra, alla var trevliga och jag kände mig mycket välkomnad. 12:an är också en ortopedavdelning, precis som 11:an och 10:an. Tillskillnad från 10:an där vi bara hade elektiva patienter har 12:an enbart akuta patienter, vilket jag tycker är riktigt kul, då händer det lite mer.
Jag känner mig alltid så obekväm de första dagarna på en ny arbetsplats, man hittar ingenstans, allt är nytt, nya rutiner, nya lokaler och nya arbetskollegor. Det tar nog några dagar att acklimatisera sig..

Var välkomnad på avdelningstavlan.


2 kommentarer:

  1. Vilket gulligt välkomnande! :) hur länge ska du jobba här nu då?

    SvaraRadera
  2. Har ett graviditetsvik, så ett bra tag :)

    SvaraRadera