måndag 14 november 2011

Färgval

När jag fyllde år fick jag pengar så att jag kunde köpa mig en Moccamaster kaffebryggare.
Jag kollade på nätet innan och var helt säker på att jag skulle ha en i silver. När jag kom till butiken och såg den svarta tyckte jag bättre om den svarta än den silvriga. Den silvriga "försvann" litegrann. Sen såg jag den vita, åååh så fin den var! Men så är jag rädd att den ska bli gul med tiden, alternativt att jag ska "tröttna" på den. Så då måste jag välja mellan silver och svart.

 Silver är ju lite mer annorlunda, och lite mer retro.

Svart är alltid snyggt, går i princip inte att tröttna på, och passar till allt.

Vitt är ovanlig, och lite roligare.

Sååå svårt val, och jag med min eviga besultsångest... Det är nu jag skulle vilja fråga mamma, men hon är i Bankock. Emma är ännu bättre att rådgöra med, hon har alltid svar på tal och kan dessutom motivera svaren. Ska åka och titta på kaffekokarna en gång till och fråga Emma vad hon tycker, sen, sen ska jag dricka gott kaffe!

3 kommentarer:

  1. Det blir gott kaffe kan jah lOva! Vår är i silver för vi fick den. Hade hellre haft en i vit så jag tycker vit! Tror inte den blir gul med tiden.

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅÅ svårt.. Den vita är helt klart finast! Men jag är rädd att den blir gul.... På Elgiganten säger de att kommer bli kul kring värmeplattan.. Men som du säger, den är rätt dyr så varför skulle den bli gul?
    Blir det inte en vit blir det helt klart en silvrig!
    Åh, kan inte bestämma mig.. :(

    SvaraRadera
  3. Det blev en vit :) Är SÅÅ nöjd :)

    SvaraRadera