fredag 4 november 2011

Äntligen fredag

Den här veckan har varit lååång och tuff, så det känns verkligen skönt att vara ledig i helgen! Egentligen skulle jag jobbat även denna helg, men fick bytt bort helgen. Det har varit tungt att börja på nya avdelningen, alla nya rutiner och nya kollegor, saknar verkligen mina gamla kollegor på 10:an!
Akutsjukvård är mycket tyngre än elektiv vård... Samtidigt händer det mer, vilket är kul! Man vet aldrig hur dagen kommer se ut, vilket jag gillar. Man måste klara att ha många bollar i luften och ta egna beslut, vilket också är kul, samtidigt som det är en stor utmaning.

Idag började Ebba och jag vår fredag med en skön promend i Pildammsparken. Sedan gick jag till frisören för att bleka utväxten och klippa topparna. Blev lika nöjd som sist, Sandra är grym. Denna gången blev färgen lite mer kall, tyckte det blev lite för gult sist.

Höstpromenad.

Försköning av trött sjuksköterska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar