lördag 26 november 2011

Jul på Möllevångsgatan

Det är sååå julmysigt hemma hos oss! Jag är inte så mycket för massa tomtar och sånt utan försöker hålla det hela ganska simpelt. Det är mycket vvitt och rött. Det mesta kan förändras med röda eller vita textilier som nya kuddar och pläd i soffan. Eftersom det är mörkt nu gillar jag mycket ljus, jag tycker det är jätteroligt att göra ljusarrangemang med mossa och småsmå detaljer som glitterkulorna i adeventsljustaken.

Köket med nya hjärt-adventsljustaken från Åhlens.

Julstjärnor är ett måste och finns i de flesta fönster.

Handstöpta ljus tycker jag ger den lilla extra julkänslan.
Ljusstake med mossa, hjärtan på tråd och småsmå glitter kulor i guld.


Ljusfat nr två.

Vardagsrummet med röda julkuddar och en vit mysig pläd.

I matrummet står den andra hjärt-advensljustaken.

Matrummet.
Vi har två renar och en tomte, de är de enda "prydnadsgrejerna" som kommit innanför dörren.


Det enda som inte kommit upp hemma hos oss är adeventsstjärnorna i våra stora fönster i vardagsrummet. Ska försöka hinna sätta upp dem nu innan jag åker till jobbet.

4 kommentarer:

  1. Åhh så mysigt! =) Jätte fina ljusfat med =) me like!

    SvaraRadera
  2. Blir sugen på julmys med Jessisen när jag ser hur mysigt det är. Jag tar teleportern på en gång:)

    SvaraRadera