torsdag 30 augusti 2012

Gröna fingrar

Älskar orkidéer men tycker att de är rätt dyra då blommorna tyvärr vissnar rätt fort. Gjorde ett experiment och planterade om de orkidéer som slutat blomma. Det tog kanske två månader så började de banne mig komma knoppar och nu blommar den ena av de två som fått knoppar.

 
 
Min mammas orkidéer är så himla fina och blommar jämt, året runt! Så jag har försökt vattna mina precis som hon gör. Men då blev de övervattnade och dog. Nu har jag kommit fram till hur mina orkidéer mår bäst av att bli vattnade, och det är ställa dem i i vatten i en kvart och sedan låta dem rinna av. Tidigare fick de stå i vatten nästan ett dygn och sedan rinna av, då det är så mamma gör med sina och hennes är verkligen fina!

1 kommentar:

  1. Ja det får jag vekrligen säga var gröna fingrar!! =) Jag är usel på sånt och slänger alltid mina när de blommat ut. Därför kör jag nu helt på plast ;) hihi

    SvaraRadera