måndag 6 augusti 2012

Det finaste som hänt mig ♥

Jag är gravid! Micke och jag ska ha en liten bebis!! Det är det absolut bästa och finaste som hänt oss och jag kan knappt förstå att det är på riktigt, att vi ska ha barn ♥.

I december, som en liten julklapp, närmare bestämt 25/12 beräknas vårt underverk titta ut. Jag har redan (hur det nu gick till) gått halva graviditeten och är idag i vecka 19 + 5. Det har inte synts något på mig fram till för två, tre veckor sedan när magen över natt växte och helt plöstligt putade ut.

Känner mig oändligt tacksam för det lilla livet i magen, det har på ett sätt varit en lång resa hit där vi är idag. Jag mår bara bra, har varit lite trött och hade i början ont i magen från och till (vilket skapade en hel del oro) men i övrigt mår jag som en prinsessa! Jag är så lycklig att jag inte kan beskriva det i ord, och det här är det mest spännande som hänt i mitt liv! Jag ska bli mamma ♥!!!

♥♥♥

Jag har skrivit några inlägg här på bloggen tidigare under graviditeten, men inte publicerat dem eftersom vi inte berättat för alla fören nu i veckan. Till min familj och närmsta vännerna berättade vi i vecka 13. På jobbet blev det inte att jag sa något fören nu i måndags då jag varit på semester i fem veckor. Det är så roligt nu när folk runt omkring oss vet att vi ska få en liten bebis, alla lyckönskingar betyder så mycket! Jag kommer lägga ut de inlägg jag skrivit men inte publicerat längre fram då det är roligt att kunna blicka tillbaka och minnas denna fantastiska resa.

1+1=3

11 kommentarer:

  1. Åhhh vad roligt!!! Som jag skrev på FB så har jag fattat länge!!! Varför det ALLTID stått ett juiceglas framför dig när alla andra druckit tex ;) Att du vart trött vissa gånger mm. Har inte kunnat med att fråga bara!! Så glad för er skull!! Och du är verkligen jääte fint gravid! Kommer bli fina föräldrar!! <3<3<3 Stort grattis!!!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, du är rolig du, dig kan man inte lura <3
    Tusen tusen tack, det värmer så mycket :)
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul!! Grattis till er! Har följt din blogg ett tag nu, och detta känns ju inte mer än rätt ;)Jag har skrivit några gånger och frågat om sjuksköterskejobb :) jag har nu flyttat fr Sthlm till Gbg. Har jobbat på Kungälvs sjukhus under sommaren, men måste nu leta vidare då det bara var ett sommarvik. Hur som hellst, grattis!

    SvaraRadera
  4. Haha, och jag tror att den Malin Olofsson som skrev kommentaren innan, är den Malin som jag jobbade med igår :) Som för övrigt kommer bli en grym sjuksköterska! Världen är bra liten!!

    SvaraRadera
  5. Eller förrsten, nu var jag lite för snabb, det var inte den Malin jag tänkte på..sorry för alla inlägg!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt! Grattis till er! Även om jag inte känner dig, blir jag så glad för din skull.
    Har följt dig på din fina blogg ett tag nu.
    Grattis kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Tack anonym!
    Jag har också jobbat på Kungälvs sjukhus, på avd 7. Vart har du jobbat? Hoppas du trivs i gbg :)

    SvaraRadera
  8. Tack Johanna!
    Hoppas det går bra med skolan, visst hade du börjat läsa till usk?
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det gör jag. Det går jättebra. Från sep o flera veckor framåt, har vi praktik. Ska vara på sjukhus. Vet inte vilken avd än.

    Just nu jobbar jag på ett boende, där det bor människor med olika funktionsnedsättningar. Har en vecka kvar o nästa vecka börjar skolan igen. Klar usk 1 mars 2013.

    SvaraRadera
  10. Tack söta underbara Vivi <3
    Snart kommer jag hem till std, bara en vecka kvar <3

    SvaraRadera