tisdag 28 augusti 2012

Bola

Ett av mina favoritsmycken just nu är detta halsband. Det kallas för bola eller änglasmycke och är avsett för gravida att bära det då innehåller en liten xylofon som pinglar svagt när man rör sig, detta hör bebisen och känner igen ljudet och ska då bli trygg och lugn. Namnet änglasmycke har det fått efter en sägen som säger att pinglans ljud ska hjälpa barnets skyddsängel att hitta det.

 
 
Mitt halsband är köpt på Avi och Lena i Göteborg, och jag har en likadan ring (fast med en minder boll) som jag haft i flera år använder så fort jag inte är på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Hihi det var bla det smycket som gjorde mig extra fundersam om du var gravid för du hade det på ett kort när du var på kryssning till en randig tröja ;)

    haaa nu känner jag mig nästan som en stalker som synat dig ordentligt! hahah
    Men jätte fint iaf!!! =)

    SvaraRadera
  2. Haha, du är för söt Malin :) Jag tycker bara det är roligt att du är så uppmärksam och tycker absolut inte att du stalkar, haha :)

    SvaraRadera