onsdag 17 juni 2015

Tidigt midsommarfirande

Nils har varit hemma med mig och Olle idag. Himla mysigt att ha båda barnen hemma, men även tufft tidvis. På förmiddagen gick vi till Folkets park då öppna förskolan hade midsommarfirande där. Så lite sång och lugn dans för Nils del (med tanke på hans smäll i huvudet igår). Efter sångstunden bjöds det på midsommartårta och Nils och jag hade gjort ordning matsäck med saft, kaffe och bulle som vi sedan åt på en filt tillsammans med alla andra som var där och firade midsommar.

Sen körde vi lite sandlådelek, gungande och ett varv med farfarsbilarna innan Micke mötte upp oss med lunch som vi sedan åt på en bänk. Mysigt att han kom och mötte upp oss och åt lunch tillsammans med oss.

På eftermiddagen bakade vi en rabarberpaj som vi bjöd Marianne på. Nils har pratat om att träffa henne varje dag så han blev extra glad när hon kom.

Goast och gladast i stan. 

Midsommartårta.

Killarna och jag åker farfarsbilarna.


1 kommentar:

  1. Alltså. Jag kikar ju in här och läser men det här med att kommentera verkar jag ha tagit sommarlov från. ��

    Det är mysigt att vara med båda barnen men det går verkligen i ett hela tiden...
    Kram till er!

    SvaraRadera