fredag 5 juni 2015

Mammaland

Alltså, den här veckan har jag inte mycket att klaga på, det skulle möjligtvis vara det uteblivna sommarvädret då (det är typ höstväder med mycket blåst och allmänt grått trist och kallt). Olle är nöjd och glad, alla han prickar har försvunnit, Nils har varit på ett strålande humör (det märks verkligen att han inte har ont i öronen längre), jag har hunnit göra en massa saker i veckan, och även varit iväg och träffat Elin, och haft lekdejt.

Barnvagnspromenad i Pildammsparken. 

Jag har börjat att ta med mellanmål till Nils när jag hämtar hem honom från förskolan, och så går vi direkt till lekparken istället för hem. Olle sover oftast den tiden på dagen, och då kan Nils och jag umgås och göra roliga saker i parken, och då även äta mellanmål där, vilket han uppskattar mycket. I onsdags fick vi sällskap av Elin och Elvin, det blev dock inte så mycket fikande den dagen då ingen av pojkarna var intresserade av det och mackorna blev uppätna utav fåglar. Men vi hade en trevlig stund ändå och pojkarna fick lekt tillsammans.

En sån där härlig dag i parken. 

Igår mötte jag upp Elin på stan och så gick vi och lunchade. Och det där med att luncha när man inte äter komjölkprotein, det är INTE det lättaste eftersom att det finns i typ allt och det är heller inte så många som vet vad komjölkprotein är (de tror att det är laktos, vilket det inte är), så jag fegar ur och vågar inte äta om jag själv inte är 100% på att det jag stoppar i munnen är komjölkproteinfritt. Men igår så lunchade vi på en raw food restaurang, och där kunde jag äta allt, vilket kändes hur lyxigt som helst efter snart två veckor med komjölkproteinfri kost. Vi satt utomhus, då det igår faktiskt var fint väder. Det kändes nästan som när vi var mammalediga tillsammans med Nils och Elvin - gud så bra och mysigt vi hade det då, ja även igår också såklart!

Lunch i solen på Raw Food house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar