tisdag 16 juni 2015

Besök på BVC

Idag har Olle och jag varit på BVC för läkarkontroll. Jag berättade om alla utslag för läkaren och att han var så missnöjd hela tiden och att vi därför misstänkte att han hade mjölkallergi och att jag därför uteslutit allt komjölkprotein ur min kost. Sedan berättade jag att jag faktiskt har ätit komjölkprotein sedan i fredags, för att se ifall han reagerade som innan jag uteslöt det. Då sa läkaren att hon tyckte att han såg ut att tåla mjölk bra, och det är även den uppfattningen jag har fått. Det kändes hur bra som helst att höra det, men jag vill ge det några dagar till innan jag verkligen vågar att tror på att han tål mjölk då hans mage inte är igång sedan jag började med mjölk igen. Men han är go och glad och har inga utslag än så länge iallfall.

Jag visade ett litet "hål" som har på magen och läkaren trodde att det kanske var en extra bröstvårta.Hahaha, alltså det ser verkligen inte ut som någon bröstvårta, det är bara en miniliten grop i huden typ. Men vid nästa läkarkontroll ska det kollas upp igen. Jag frågade även om hans syn, eller blick, då jag tycker att han tittar på allt annat än på mig, eller Mikael när vi pratar med honom, och att det är svårt att få hans uppmärksamhet om man vill att han ska titta på typ en leksak etc. Hon svarade lite svävande, men menade på att det inte var något konstigt hon kunde se just då, han fäste blicken bra osv. Jag vet inte riktigt varför jag har hängt upp mig på det där med blicken, men det har jag och hennes svävade svar gjorde inte saken bättre. Han ger svarsleenden när han får syn på en och han har även börjat att "prata" tillbaka när man pratar med honom, och det är ju precis så det ska vara i denna åldern. Läkaren tyckte att han var lite platt på höger sidan av bakhuvudet, och just den sidan är hans "favoritsida" så det är inte så konstigt, men himla bra att hon sa till så att vi kan tänka på att lägga honom på andra sidan.

Idag vägde han 5160 gram (men som sagt, magen har inte varit igång sedan i fredags) och var 57 cm lång, så han växer på oerhört bra!

Vaknade tidigt imorse och somnade därför så fort vi kom hem från BVC.

1 kommentar:

  1. Skönt att det inte verkar vara komjölkprotein! Det var kanske bara någon fas?

    Att det alltid är något man hänger upp sig på! Tim blir alldeles exalterad och skakig när han blir ivrig. Nästan så att jag tycker att det är för mycket så det har jag hängt upp mig på. Haha. Olles blick kommer säkert att rätta till sig. Jack var inte så stadig i blicken i början men det tog sig...
    Kram!

    SvaraRadera