onsdag 3 juni 2015

Bröderna Wesström

Sötaste bröderna! Från att ha varit väldigt skeptiskt till sin lillebror så är nu Olle lika självklar i familjen som Mikael och jag är. Nils är väldigt mån om sin lillebror och är lillebror ledsen så är Nils där på en gång och vill ge honom nappen. Han vill gärna vara med och byta blöja och kläder och bada Olle, och ibland sätter han sig i soffan och försöker nå soffbordet med sina korta ben, och så säger han "jag ska sitta i soffan och ha fötterna på bordet och amma lillebror", eftersom att det är så jag sitter när jag ammar honom i soffan. Igår sa Nils "pappa ska ha en svart trumpet, mamma ska ha en rosa gitarr och Olle ska ha en flöjt och jag ska ha en gitarr som är blå och vit". Jag vet inte riktigt vart instrumentsnacket kom ifrån, men det var iallafall så han sa att det var såå gulligt; hela familjen fick vara med i Nils lilla orkester (med färg på instrumenten, haha).

Igår hade de på sig likadana djurmönstrande byxor från KappAhl.

"Jag ska pussa på lillebror".

"Jag vill krama lillebror".

Omtänksam storebror som ger lillebror nappen.

Igår när vi kom hem efter en tur till Staffanstorp, och Olle var ledsen i babyskyddet, då gick Nils fram till honom (Nils hade varit hemma med farmor som var snäll och passade honom medan vi var iväg) till Olle och Olle tystnade på en gång och bara satt där och tittade på honom. Jag vet inte om det var en slump att han tystnade eller om han faktiskt blev "glad" av att Nils kom.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att följa hur syskonkärleken frodas på nära håll? Jag får lite ont i hjärtat varje gång Jack pussar och klappar på Tim och det är många gånger varje dag. Och just den biten att lillebror är självklar i familjen tyckte jag var skön att få uppleva. Nils verkar ha tacklat förändringen hur bra som helst, precis som jag trodde.

    SvaraRadera