söndag 19 oktober 2014

Finbesök och 30-års firande

Imorgon fyller jag 30 år (!), helt galet, men sant. I onsdags började smygfirandet på jobbet och jag blev uppvaktad med blommor och present, ett par jättefina Edblad örhängen i roséguld. I fredags smygfirande vi lite till då hela min familj var här i Malmö. Det spöregnade hela dagen, men Nils och jag tog på oss regnkläder och gick till affären för att handla allt inför helgen. Jag gjorde en mystig gryta på nötkött, kantareller, grädde och en massa goda kryddor, och såklart nykokta spröda grönsaker. Som tur var började jag med grytan så fort vi kom hem från affären, för sedan stod den på till alla kom vid 18-tiden. När jag smakade på köttet vi 14-tiden var det torrt som fnöske, men sedan när vi åt vid 19-tiden var det alldeles perfekt. Så tusen tack för receptet och alla tips min fina mamma. Eftersom vi firade min födelsedag och jag älskar Budapesttårta köpte jag två såna tårtor som vi smaskade i oss efter att Nils somnat. Det blev en jättemysig kväll och jag uppskattar verkligen att även mina bröder och Marianne kom. Nils var alldelels lyrisk och lycklig över att mamma och pappa var här, eller "mommo" och "moffa" som han säger. Mamma gav honom kvällsmat och läste hans favorit godnattsaga Börje för honom och sedan somnade han gott.

Jag fick en himla massa fina presenter också, nåt bra måste jag ha gjort här i livet, för så mycket fina presenter har jag nog fått på en och samma gång. Dessutom var det saker jag under kvällen hade sagt att "jag skulle haft två såna här Ittala-ljuslyktor till" och ett par timmar senare när jag öppnade min paket så var det minsann ett par såna!

På lördagen kom mamma och pappa hit på morgonen och så gick vi till Folkets park. Jon och Eric har sovit här hos oss och mamma och pappa på hotell). Efter Folkets park gick vi hem för att ge lunch till Nils som sedan fick sova i vagnen medan vi andra åt lunch/fika på Espresso House. Sedan gick vi en sväng på Triangeln. På kvällen gick vi ut och åt och sedan gick vi allesammans hem till oss för att spela spel och äta alldeles för mycket godis.

Lunch på Espresso house. Av någon märklig anledning är detta enda bilden från hela helgen.. Jag som annars är himla flitig med att fota.. My bad!

Idag kom mamma och pappa hit på morgonen och hade köpt med sig supergott surdegsbröd. Vi har inte hittat på något idag då de åkte hemåt ganska tidigt. Även idag öser regnet ner så vi myser inomhus idag. Jag ska baka till imorgon då jag tänkte bjuda min kolleger på tårta som tack för den fina födelsedagspresenten.


7 kommentarer:

  1. Vad roligt att hela familjen kom! Låter som en toppen bra pre-birthday!! 😄 kan tänka mig att Mikael inte heller kommer spara på krutet när det kommer till din 30-årspresent? 😄 han brukar väl vara duktig!
    Ja välkommen in i 30 gänget då en dG för tidigt 😉 det är väl en bra klubb även om det går utför för mig 😂 (att jag blir äldre och äldre... Bra iof 😂)
    Ha en underbar födelsedag imorgon då! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!
    Jag ööööönskar att jag också "bara" fyllde 30! Verkarxsom om ni haftcen toppenvecka, minus vädret. Hoppas att du får en bra dag idag också och att dina killar skämmer bort dig lite.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket :)
      Jag hade en jättefin dag, vi var på min favoritrestaurang och åt :)

      Radera
  3. Stort grattis Jessica några dagar försent, men att fylla jämnt är verkligen något speciellt! :) Låter som om du hade en jättefin födesledag, med fina paket och trevligt besök! Precis som det ska va! <3
    Kram Lotta

    SvaraRadera