torsdag 19 juni 2014

Veckan som gått

Jag har varit ledig i veckan och det har varit kanonväder varje dag. Nils och jag har varit ute i princip hela dagarna. Han har till och med sovit sin middag i vagnen varje dag så att jag har kunnat sola en stund. Vi har varit i Folkets park största delen av tiden och lekt i sandlådan, gungat, tittat på djuren (de får som finns kvar), åkt veteranbilarna, dansat och klättrar i trappor (ja, Nils då alltså).

Glad kille!

Spaden i högsta hugg! 

Gräva och lägga sand i hinken. Och sedan hälla hela hinken med sand över sig..

Gunga gunga.

Åka veteranbil.

Hålla handen, sååå mysigt!

Överlycklig kille som grejade med vatten i typ en timme.

Idag har solen inte varit framme så istället för att hänga ute gick vi till öppna förskolan och firade midsommar. Det var länge sedan vi var där sist nu så Nils var lite blyg precis när vi kom men sedan blev det fart på honom. Vi sjöng midsommarsånger och åt jordgubbstårta.

Midsommarfirande på öppna förskolan med tårta, lek, sång och dans och en mysig stund i läshörnan.

Imorgon och resten av helgen ska jag jobba. Micke och Nils ska fira midsommar hos Marianne. Känns så sjukt tråkigt att som vanligt inte kunna fira högtider tillsammans med min familj... Det är just de dagarna som känns lite extra i hjärtat. Imorgon natt ska de inte ens sova hemma så det lär kännas såå tomt och ensamt när jag kommer hem från jobbet. Tur att jag ska upp tidigt på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar